Garantia Indira

Certyfikat gwarancji i zgodności


Indira, sklep internetowy prowadzony przez S.C. Indira Art Distribution S.R.L. z siedzibą przy ul. Ghe Dem Teodorescu Nr 11-13, Kl. 1, Piętro 5, Mieszkanie 39,   Sector 3, Bukareszt, posiadająca NIP RO 36408630, J40/10658/09.08.2016, posiadająca zezwolenie wydane przez ANPC, Nr: 9756, na prowadzenie działalności z metalami szlachetnymi i kamieniami szlachetnymi, oświadcza na własną odpowiedzialność, zgodnie z postanowieniami art. 5 HG nr. 1022/2002 dotyczącego reżimu produktów i usług, które mogą zagrażać życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu pracy i ochronie środowiska, że biżuteria ze srebra i złota sprzedawana przez firmę nie zagraża życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu pracy, nie ma negatywnego wpływu na środowisko i jest zgodna z normami UE.


Wszystkie sprzedawane wyroby ze srebra są sprawdzane i certyfikowane, mają czystość 92,5% i noszą oznakowanie ANPC - Metale i Kamienie Szlachetne zgodnie z przepisami, które gwarantują jakość użytego metalu szlachetnego, lub oznaczenie odpowiedzialności IND..

Wszystkie sprzedawane wyroby ze złota są sprawdzane i certyfikowane, mają czystość 58,5% złota, i noszą oznakowanie ANPC - Metale i Kamienie Szlachetne zgodnie z przepisami, które gwarantują jakość użytego metalu szlachetnego, lub oznaczenie odpowiedzialności IND.

Naturalne kamienie mogą wykazywać niewielkie różnice i niedoskonałości kolorystyczne lub pęknięcia, co nie jest wadą, lecz ich naturalnym wyglądem.

Warunki przyznawania gwarancji

Wszystkie poniższe warunki są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi niektórych aspektów umów sprzedaży towarów. OUG nr. 140 / 28.12.2021.

WNIOSKI
Wszystkie wnioski dotyczące gwarancji należy przesyłać na piśmie na adres support@indira.ro i dołączyć zdjęcie produktu, na którym uwidacznia się powstała wada, zdjęcie Certyfikatu Gwarancji wydanego na podstawie zamówienia oraz szczegółowy opis sposobu, w jaki powstała wada. W przypadku braku powyższych informacji, poprosimy o nie drogą mailową. Odpowiedź na wniosek zostanie udzielona w ciągu 24-48 godzin w zależności od złożoności problemu.

UWAGA: Produkty objęte gwarancją, które wymagają naprawy, będą przyjmowane tylko wtedy, gdy będą towarzyszyły Certyfikat Gwarancji wydany na podstawie zamówienia i po potwierdzeniu jego istnienia mailem. Zastrzegamy sobie prawo do nieprzyjmowania produktów, które nie są związane z Certyfikatem Gwarancji.

Certyfikat gwarancji wydany na podstawie zamówienia jest obowiązkiem sprzedawcy na mocy OUG 140 / 28.12.2021 art. 15, ust. (5)-(6)-(7), obowiązkiem kupującego jest jego przechowanie do zakończenia okresu gwarancji i zgodności zgodnie z obowiązującymi przepisami.

CO TO JEST CERTYFIKAT GWARANCJI KOMERCYJNEJ (art. 15)
Certyfikat gwarancji komercyjnej towarzyszy zakupowi dokonanemu online wraz z fakturą, dokument wysłany na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia na stronie indira.ro. Certyfikat gwarancji komercyjnej potwierdza autentyczność materiałów, srebro 925, złoto 585, systemy zamknięcia, sposób wykonania i nieprawidłowe użycie, uszkodzenie przez zaczepienie, uszkodzenie powstałe w wyniku użytkowania produktów podczas snu, aktywności, domowych prac, fitnessu, biegania itp. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz rozdział Terminy i Warunki Gwarancji.

Wszystkie produkty są sprawdzane przez ANPC na podstawie zezwolenia wydanego, które potwierdza zgodność materiałów wykorzystywanych w produktach dostępnych na stronie.

DOSTAWA ZAMÓWIEŃ
Wszystkie produkty INDIRA są starannie sprawdzane przed wysyłką do Klienta, analizowane są:
czy mają wszystkie kamienie;
czy mają zarysowania;
czy zamknięcia działają poprawnie i nie blokują się;
czy występują zmiany wynikające z manewrowania;
czy są wygięte;
Każda biżuteria INDIRA jest czyszczona, manipulowana delikatnie podczas umieszczania w pudełku, zanim zostanie przekazana klientowi.
Po otrzymaniu zamówienia, jeśli Klient uważa, że otrzymał produkt, który nie spełnia powyższych wymagań, prosimy o natychmiastowe przesłanie na adres e-mail: support@indira.ro zdjęcia produktu wraz z zauważoną wadą.
W przypadku, gdy Klient otrzyma produkt, zacznie go używać i przez nieuwagę uszkodzi go, zarysuje, podda działaniu wstrząsów mechanicznych, nie ma możliwości domagania się jego wymiany, twierdząc, że taki był dostarczony produkt. Weryfikacja zasadności reklamacji będzie przeprowadzona także z dostawcą przesyłki, zostanie sprawdzona godzina dostarczenia z godziną zgłoszenia, że produkt był nieodpowiedni przy odbiorze, przeanalizowane zostanie pudełko, w którym przyszedł, aby sprawdzić, czy ma ślady uderzeń, które mogłyby spowodować niezgodność produktu.

GWARANCJA
Wszystkie produkty INDIRA są dostarczane z dbałością i z odpowiednią gwarancją komercyjną zgodną z obowiązującymi przepisami OUG 140 z dnia 28.12.2021, na okres 2 lat. Wady produkcyjne będą naprawiane starannie i bezpłatnie, pod warunkiem, że produkt spełnia warunki gwarancji;
Wszystkie wnioski o naprawę będą podlegać inspekcji i ekspertyzie przez nasz zespół przed przetworzeniem wniosku, poprzez żądanie dodatkowych informacji w wybranym metodzie komunikacji, e-mail.
W przypadku, gdy zespół zapewnienia jakości INDIRA ustali, że uszkodzenia nie były spowodowane wadą produkcyjną, Klient zostanie o tym poinformowany, a jeśli usługi naprawy są dostępne, zostanie podana cena.
W przypadku, gdy po ekspertyzie stwierdzono, że produkt Klienta, który zgłosił reklamację gwarancyjną, nie wynika z żadnej wady produkcyjnej, Klient nie chce naprawy uszkodzonego produktu na koszt, koszt transportu w obie strony wynosi 30 lei i należy go uiścić pobraniowo przy odbiorze przesyłki;

WARUNKI I ZASADY GWARANCJI
Gwarancja komercyjna, ustawowa, udzielana jest na okres 24 miesięcy od daty nabycia zakupionych produktów i poświadcza, że produkt wykonany jest ze srebra 925 lub złota 585, sprawdzonego i oznaczonego przez ANPC dla produktów powyżej 2 g oraz tylko sprawdzonego przez ANPC dla biżuterii poniżej 2 gramów, zgodnie z przepisami
Gwarancja komercyjna nie obejmuje zużycia produktu, niezależnie od tego, jak długo był w posiadaniu, deformacji, zarysowań lub jakiejkolwiek innej formy przypadkowego uszkodzenia, niewłaściwego użycia, zaniedbania, nieautoryzowanych napraw/modyfikacji/dostosowań przez osoby trzecie lub samego kupującego, sztucznych zmian w produktach, masywnego zużycia, zerwania itp.;
Dla produktów pozłacanych złotem żółtym lub różowym, grubość powłoki wynosi 2 mikrony. Gwarancja komercyjna nie obejmuje powłoki. Zachowanie powłoki zależy od sposobu użytkowania biżuterii, a nie od autentyczności materiału. Masywne zużycie (24h/24h) prowadzi do utraty powłoki. Czyszczenie powłoki nie podlega gwarancji komercyjnej udzielonej zgodnie z obowiązującymi przepisami OUG nr.140/28.12.2021.
Nie można domagać się zwrotu pieniędzy za produkty, które już nie odpowiadają dostarczonym produktom wskutek złożonych zamówień, a to są produkty zerwane, uszkodzone, wygięte, zużyte, z śladami użytkowania, utlenienia, zagubione, źle manipulowane itp.;
Gwarancja komercyjna nie obejmuje normalnego zużycia, utlenienia i/lub uszkodzeń spowodowanych utratą, kradzieżą, niewłaściwym używaniem, wypadkami, nieostrożnością lub celowym złośliwym działaniem.
Gwarancja komercyjna nie obowiązuje w przypadku uszkodzeń spowodowanych wilgocią, utratą powłoki biżuterii, czyszczenia biżuterii kupionej w sposób, który prowadzi do utraty powłoki;
Jeżeli część biżuterii (w tym, ale nie ograniczając się do kamieni, łańcuchów, klamer itp.) odpadnie, powinna być zwrócona wraz z jej elementami przed jakąkolwiek próbą naprawy. INDIRA nie ponosi odpowiedzialności za brakujące elementy lub kamienie.
Gwarancja komercyjna nie jest udzielana na: odbarwienie, zmianę koloru produktu w wyniku kontaktu z substancjami chemicznymi, makijażem, basenami, gorącymi kąpielami, kąpielami, środowiskami chemicznymi i toksycznymi, wilgocią;
Gwarancja komercyjna nie jest udzielana na zarysowania, zgięcia, zaczepy biżuterii, uszkodzenia w obszarze pazurów trzymających kamienie, spowodowane zaniedbaniem lub innymi uszkodzeniami;
Gwarancja komercyjna nie jest udzielana na produkty zagubione lub skradzione;

KOREKTY W PRZYPADKU NIEZGODNOŚCI (art. 11 OUG 140 / 28.12.2021)
W przypadku, gdy biżuteria nie może być naprawiona, możemy wymienić uszkodzoną biżuterię na podobny model, inny model o tej samej wartości lub możemy zwrócić jej równowartość. Zgodnie z OUG 140 / 28.12.2021, gwarancja obejmuje bezpłatne usunięcie wad produktów w okresie gwarancji, które nie są przypisane konsumentowi. Prawa konsumenta są zgodne z OUG 140 / 28.12.2021. Prawa konsumenta nie są ograniczone przez warunki gwarancji określone w tym Certyfikacie Gwarancji.

NAPRAWA I WYMIANA TOWARÓW (art. 12 OUG 140 / 28.12.2021)
W przypadku, gdy w okresie gwarancji produkt wykazuje wadę spowodowaną produkcją: zamek się zatyka, odpadł kamień, inne wady (niezwiązane z niewłaściwym użyciem), zostaną poddane ekspertyzie specjalistycznej i wadę zostanie naprawiona bezpłatnie, zgodnie z ust. (1) lit. a.
Termin naprawy nie przekroczy 15 dni kalendarzowych od momentu, gdy sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o niezgodności produktu.
Produkt wysłany do naprawy będzie wymagał Certyfikatu Gwarancji, na podstawie którego zostanie wydana karta naprawy i sprawdzenia, w której będą uwidocznione: nazwa naprawionego produktu, wada, rozwiązanie, i gwarancja zastosowana do naprawy, data wyjścia z serwisu i data wejścia do serwisu.
Produkty zatwierdzone do naprawy będą przywrócone do stanu zgodności z dostarczonym produktem na podstawie zamówienia i będą przekazane razem z Kartą naprawy. Każda naprawa dokonana na produkcie będzie miała 14-dniową gwarancję.
Jeśli wada powtórzy się w ciągu 14 dni, produkt zostanie ponownie poddany ekspertyzie i rozwiązaniu problemu. Jeśli wada produktu powtórzy się po okresie gwarancji na naprawę, produkt nie będzie ponownie poddawany ekspertyzie, a pojawiająca się wada będzie spowodowana niewłaściwym użytkowaniem, a nie wadą produkcji lub wadą materiału.

REKOMENDACJE DOTYCZYĄCE UŻYTKOWANIA BIŻuterii INDIRA
W przypadku produktów pozłacanych, złotem żółtym, białym, rodowym, złotem różowym, zaleca się większą ostrożność w celu długotrwałego zachowania koloru. Blaknięcie powłoki zależy ściśle od każdego użytkowania z osobna, dlatego nie zaleca się: używania biżuterii pozłacanej złotem w kontakcie bezpośrednim z wodą przez dłuższy czas, narażania produktu na kontakt z niszczącymi substancjami, kurzem, dymem, rozpuszczalnikami, klejami, kwasami, solami itp.

Normalne, naturalne zużycie produktu pozłacanego oznacza blaknięcie koloru z czasem, lub blaknięcie koloru miejscowo, nie wprowadzając wad do materiału podstawowego. Produkty pozłacane złotem żółtym nie zachowują się jak produkty wykonane ze złota czystego 14k, 18k lub 24k. W przypadku pierścionków pozłacanych złotem, będą one traciły kolor szybciej niż łańcuszki pozłacane złotem lub kolczyki pozłacane złotem.
Zgodnie z ustawą 449/2003, art.11 ust.2, kupujący nie może domagać się wymiany biżuterii z powodu spadania kamieni. Jakiekolwiek naprawy wykonane na produktach objętych gwarancją będą dokonywane bezpłatnie lub produkt będzie wymieniany, zgodnie z warunkami OUG 140 / 28.12.2021 w zaktualizowanej wersji, jeśli potwierdzono, że wada materiału lub wykonania była przyczyną takiego uszkodzenia, a nie niewłaściwego użytkowania produktu przez kupującego.